Competentie 7
Competentie 7
7. Onderzoekt en ontwerpt het sport- beweegaanbod.
De Sportkundige ontwikkelt onderzoekend vermogen met als doel praktijkvraagstukken te beantwoorden en innovaties met toegevoegde waarde te ontwerpen voor de beroepspraktijk. Onderzoek genereert kennis die gebruikt wordt om impact te realiseren in specifieke beroepsprestaties en -producten in de praktijk.
(S)ituatie: Ik ben in de situatie gekomen dat ik een verandertraject moest opstellen tijdens mijn stage. Ik heb toen samen met mijn stagebegeleider gezocht naar mogelijkheden waar ik die kon vinden. Ik ben toen terecht gekomen bij Dick Tepper (Docent Dingstede) waar ik mee in gesprek kwam. Er werd vertelt dat ik een verandertraject uit kan voeren binnen de 1e klas HAVO leerlingen. Dat houdt in dat ik een vak ga geven binnen de 1e klas HAVO. Ik heb samen met Dick Tepper de opdracht ''uitdagend en beweegvriendelijk schoolplein'' omdat dat mij een onderwerp leek wat verder onderzocht moest worden.
(T)aak: Mijn taak was om een O&O opdracht op te stellen (onderzoek en ontwerp). Waarbij ik stapsgewijs uitleg hoe de leerlingen toe werken naar een uitdagend en bewegend schoolplein (schaalmodel). Ook is het mijn taak om tijdens de presentaties (wanneer de schaalmodellen gepresenteerd worden) te beoordelen aan de hand van een beoordelingsformulier. Ook was het mijn taak om de start van het project te presenteren.
(A)ctie: Ik heb dit aangepakt middels een PowerPoint presentatie te maken waarin ik het onderwerp kort toelicht. Ook heb ik gebruik gemaakt van een Kahoot quiz die ik zelf heb gemaakt m.b.t. de presentatie. Tijdens dat ik de O&O opdracht heb gemaakt voor de leerlinge van de HAVO heb ik gebruik gemaakt van Word en heb ik stapsgewijs uitgelegd hoe ze bij hun prototype komen.
(R)esultaat: Het resultaat van mijn handelen was dat alle leerlingen een ontzettend mooi prototype hebben gemaakt middels een schaalmodel. En dat bijna alle leerlinge een voldoende hebben gehaald.
(R)eflectie: Ik ben tevreden met het resultaat omdat ik veel mooie schaalmodellen hebben gezien die ik kan gebruiken voor mijn verandertraject. Ik wil de volgende keer meer letten op mijn professioneel handelen door meer vragen te stellen aan docenten en dit ook te benadrukken in de presentatie. Nu was ik vaak aanwezig maar durfde niemand een vraag te stellen.
Bewijslast: